Děti z 4. skupinky DRDS si vytvořily (na základě svého průměrného věku - a zrovna to tak hezky vyšlo :-)) uměleckou skupinu 12,42 a na motivy básnické a výtvarné tvorby Skupiny 42 psaly básně inspirované obrazy a malovaly obrazy inspirované básněmi. Cílem bylo plně si prožít tvorbu, seznámit se s novou městskou estetikou všedního dne, kterou Skupina 42 byla typická, sdílet mezi sebou své výtvory, fungovat jako skupina. Film vznikl, aby děti mohly svou práci prezentovat, ale nebyl hlavním cílem.
Autoři
Žofie Hánová, Karel Prochor Malý, Rikka Muchowová, Anna Vyčítalová, Viola Čižinská, Rachel Gojdová, Michael Polák, Tobiáš Valtr
Experimentální nenarativní video vzniklo snímáním matematických funkcí, které autor videa sám vypočítal (naprogramoval), vykreslil a naanimoval. Autor vybral funkce, které připomínaly zvířata či rostliny a udělal z nich mozaiku. Hudbu (skladbu pro dvoje housle) složil sám pomocí notačního programu a zvuk vyexportoval z MIDI dat.
Dezolát je krátkometrážní tříminutový snímek. Ve filmu se vyskytuje jednoduchá dějová linka, která je zasazena do fiktivního prostředí. Hlavním aspektem je dramatická situace, kdy je postava sama sobě překážkou. Film se prezentuje jako snový, schizofrenní a pro někoho možná znepokojující. Snažil jsem se námět přednést metodou ledovce, tedy že pro každého diváka, na základě předloženého materiálu, může být film o něčem jiném.
Filmové ilustrace ke sbírce básní Divoké básničky Aleny Müllerové je snímek složen ze tří básní sbírky Divoké básničky. Snímek byl natočen jako propagační materiál ke knižnímu vydání sbírky.
Film vytváří neobvyklou atmosféru pomocí hudby, která dává prostor rekvizitám, aby ožily svým vlastním způsobem. Hlavním cílem filmu je zkoumání vztahu mezi předměty, hudbou a pocity.
Detaily filmu - Saxana je stále in aneb Čarodějnice na Pětce
Název filmu
Saxana je stále in aneb Čarodějnice na Pětce
Žánr
Experimentální film (A: do 10 let)
Délka snímku
2:46
Rok výroby
2023
Obsah filmu
Na naší ZŠ jsme v rámci výuky informatiky zkoušeli filmové triky se zeleným a modrým pozadí. Dětem byly vysvětleny základní principy, jak to funguje, a realizace už byla na nich. Tímto vznikl vlastně experimentální film skládající se z jednotlivých pokusů dětí. Taneční vystoupení bylo taktéž zcela v režii a choreografii žákyň, nacvičovaly ho o přestávkách. V rámci celoškolního projektu věnovanému tématicky 30. dubnu se nám pak všechno krásně propojilo.
Lesní tvor Silva Vivintem jde na návštěvu na čajový dýchánek ke kamarádce žení vráně. Je velice nervozní a při jeho návštěvě se stane nekolik malých nehod, za které se stydí a uteče. Hněvá se na něho vraní paní nebo mu odpustí za jeho nemotornost?
Nekončící denní koloběh otupí reálný život a radost z něj. Zdánlivě nejuspokojivější útěchou je útěk do virtuálního prostoru - svého virtuálního stínu.