Začínáme s filmem aneb Scenáristická příprava
Lektorka:
Kristina Elšíková
Pro koho:
děti od 10 let, případně lektoři a učitelé mediální výchovy (nejsou nutné žádné předchozí zkušenosti)
Cena:
zdarma
Přihlášky:
Do 9. 4. 2021 se přihlašte na email petra@prazskyfilmovykufr.cz, pošleme vám odkaz na Zoom meeting.
- Chceš natočit perfektní biják se samými dokonalými scénami a vtipnými pointami, ale nevíš, jak začít?
- Máš zajímavý námět, ale nevíš, jak ho zpracovat do scénáře?
- Píšeš právě scénář a potřebuješ se poradit, jak ho doladit?
- Pracuješ s dětmi a chtěl(-a) bys s nimi začít točit filmy?
Pokud zní tvoje odpověď na některou z otázek ANO, je tento workshop určen právě tobě!
Program:
18:00–19:00 – úvod do scenáristiky (co to vlastně scénář je, co v něm nesmí chybět, jak pracovat s postavami, čeho se vyvarovat…)
19.15–20:30 – diskuse nad náměty, návrhy scénářů, prostor pro dotazy
* Kde hledat námět pro váš příběh, jak ho správně uchopit nebo jaký zvolit pro svůj film nejvhodnější žánr? * Co je to filmová povídka, scénosled, literární a technický scénář? * Co všechno by měl scénář obsahovat? * Jak budovat napětí v příběhu, proč je důležitá pointa a co je to dramatický oblouk? * Jak psát scénář k dokumentu? * Jak zfilmovat oblíbenou knihu? * Jakou funkci má u filmu dramaturg? * Jak nebýt upovídaný a jednoduše říct to podstatné?
To všechno jsou důležité otázky, které by si ale měl klást každý mladý filmař. Odpovědi na ně se vám pokusí dát scenáristka a režisérka Kristina Elšíková.
Lektorka Kristina o sobě:
Vystudovala jsem na FAMU obor scenáristika a dramaturgie, kde jsem se setkala se zajímavými lidmi, ale hlavně jsem pak ocenila spolupráci s mezinárodním workshopem MIDpoint, v rámci kterého jsem napsala svůj debutantský scénář pod vedením amerického dramaturga Brendona Warda – až z dalekého Hollywoodu! Pak mě čekala šílená cesta, asi stejná jako do Mordoru, při níž jsem se dobrovolně vystavila režírování svého prvního celovečerního filmu Sněží!, který už běžel v kinech a teď ho můžete vidět třeba na Aerovodu nebo na Netflixu. Pracuji jako dramaturg a scénárista na Déčku, ale také píšu scénáře pro jiné režiséry, jako třeba k filmu Zlatý podraz Radima Špačka nebo k dokumentárnímu filmu Central Bus Station Tomáše Elšíka. Na psaní mě nejvíc baví to, že mohu pláchnout do jiného světa, který má jen moje pravidla - a na režírování zase to, že se tak tomu světu pokusím vdechnout život. Hlavní je, aby měl člověk co říct. Nemyslíte? Těším se na vás.